Saturday, May 15, 2010

esok yg dnntikan...


tutt tuuuttt...! sok ary guru!! selamat ari guru wat ckgu2 ku skalian dr aku drjah 2 smpai la tgktn 6 smpai la ke universiti... sory la, aku x tadika ngn x bpe nk join drjah 1... haha.. ok, smpena ari guru nih, aku ngn kwn2 de plan utk berkumpul rmai2, trun skolah n meriahkan smbutan ari guru... ade la gimik yg ktorg plan utk 16 mei nih... agak sronok n x sabo mnantikan esok... sbnrnya, plan lain... tp dah suntuk msa, jd la len.. xpe, yg pnting ktowg nk wat gempak kt ari guru tu, insyaallah mnjadi... yeah! hehe..

tringat plak mse jd ktua pgws dlu, msa ari guru... bese la, klu dh jdi ktua ni, kna la bg ucapan... so, aku dgn gigihnya menaip ucapan aku dgn pnuh ikhlas... pg sok tu, lpas ucapan pgtua, tiba la time aku plak mmbebel... haha.. aku pon dgn nervous x padan2 naik la ke pntas.. bg la ucapan serba serbi... dlm ucpn tu aku conclude smua peranan sbenar sbg seorg guru... dlm bebel pny bebel, x ada la sepotong dua ucapan aku tu berbaur kritikan kpd ckgu2 aku.. bkn pe, sbg wkil pljr pon, ada jgak hak utk mmberi pndangn ttg sikap n perlakuan guru2... aku rsa x salah kot. sbb aku bkn ngutok rapat psal ckgu... sbb aku syg sgt kt ckgu2 aku la tpksa ckp gitu.. haha

lpas aku blik dr ari guru tuh, dlm kul 2 lbih tbe2 de call dr ckgu dsiplin... aku pon x pkir pe2 la.. ingtkn ckgu nk mntak tlg pe.. then aku pon rileks la jwb.. ckgu pon trus tny aku, mna dpat ucapan tu??? giler cuak aku... dup dap dup dap... aku ckp la hsil sndri ngn bbrpa bacaan aku... dy ckp, skang dyorg ckgu2 smue ngah meeting trgmpar bncang psal ucapan aku.. msa tu aku dah x snang dudok la... ape salah aku??? uish.. takot bebenor.. dah tu, ckgu pon ckp la sok pgtua nk jmpa aku...

keesokan ari tu, aku pegi la bilik pgtua.. berdebor2 tggu dy... tbe2 kerani ckp pgtua xde... dy g meeting kt luar.. fuhhh!! slamat la aku... haha... elok aku nk jalan kuar, jmpa lak ngn pen.kanan HEM... dy tros ckp, ckgu nk teks ucpn kamu sok.. aku pon tros la tny, npe smua tny psal teks tu... pen.kanan pon crite laa.. mse meeting smlm, dyowg smue amik positif psal ucpn aku.. ckgu tu pon ucapkn la tahniah malek.. ucapan awak bgus... pgtua puji ucpn awk.. haha.. sronok laa aku.. lega... tros la jln blik kelas dgn aty yg gumbira! haha....

spnjang jalan tu, trjmpa la ngn bbrpa org ckgu, ckgu2 tu smua ckp tahniah kt aku... bkn bangga pon.. cuma rasa plik laa.. aku x hrap pe2 pon... tp alhamdulillah... slepas dr tu, hbgn aku ngn ckgu2 smua ok rapat mcm fmly... sronok btol keadaan cmtuh... tp smua dah brlalu... dh nk msok 3 taun aku tgglkn skolah tu.. rndu laa ckgu2 smua...

utk ckgu2 smue, dr sk sri kulim, smk tmn selasih, smk air merah & smk keladi, dr kcik smpai sy bsar, sy ucpkn semesta alam trima kasih sbb ngajar sy.. wlupon ada yg x ajar sy dlm klass, sy ttp anggap ckgu2 smua ngajar sy jgak... klu xde leteran ckgu2 smua, sy x smpai ke tahap ni..

ckgu2, thnks a lot... syg ckgu2 smpai syurga.. hny tuhan dpt mmbalas jasa baek ckgu2...

Selamat hari guru...!!!
Guru Pembina Negara Bangsa...