Pages

Ads 468x60px

Wednesday, May 19, 2010

buhsan di pg yg gelap...


buhsan2 pg ney, tringt plak de satu puisi yg aku tlis mse dok kt labuan dlu... wlupon dh lme aku tgglkn umskal, tp ingt lg knangn2 kt sne... winamp aku plak pg2 nih dh maenkan lagu caramel-tinggal kenangn... lgu ney kwn2 aku nynyi kt aku mse last day aku kt sne... syahdu... ni puisi buat kal... miz u fwenz!

Berbicara Bahasa KAL

Kal
dalam laluan kembara sepi ini
ku harungi ranjau yang penuh liku
di setiap pelusuk langkah
ku galas jua bebanan impian ini
walau terpaksa
untuk apa, untuk siapa?
atau hanya demi cita dan cinta?

Kal
perjalanan ini
sungguh ku sunyi,
aku masih keliru
setiap detik di sini
telah kau mengajarku erti kehidupan
keteguhanmu itu
mengharungi samudera duka
tetap tak rebah dilanda badai

Kal
suaramu dalam bisikan bayu
mengirim sejuta pesanan
supaya berpegang akan tuhan
kenangi keluarga di halaman rindu
yang berperah keringat berpanas berhujan
menjadikan ku lebih tekad dan bertahan

Kal
aku menjadi sepi
aku menjadi buta
tanpa kau menyuluhi cahaya
hilang arah hilang punca
segala galanya menjadi derita yang luka
oh, apalah sebuah derita

Kal
kasihku padamu
tiada akhir tiada penghujung
ku abadikan warkah memori ini
menjadi teman setia
di kala suka di kala nestapa...

Kal
pulangku dengan luka terpalit di dada
semua hanya sia-sia
aku pergi bukan membenci
tidak sekali aku menghina
tetapku bawa semangat nama mu
di mana saja kaki berpijak
biarpun duri menjalar menyapa
takkan ku rapuh menghadap siapa

Kal
di dalam sepi ini
ku kalung sanjungan buatmu
di setiap sisi di segenap ruang
walauku tahu aku tidak mampu
jasamu itu
tetap jua kan dibalas yang maha Agung


mimlamkaff
November 13, 09