Pages

Ads 468x60px

Thursday, November 4, 2010

kelmarin atau semalam


kelmarin sepanjang perjalanan dari ipoh ke kulim, byk bnda yg lawak, pelik dan sedih berlaku.
sesampainya aku kt medan kidd (stesen bas)bas yg nak ke medan gopeng (stesen bas ekpress)dah terlepas. jadi aku tunggu la bas seterusnya. sambil menunggu tu dapat la aku tengok, pengemis2 yg mengemis kt situ. kbnykannya org cina. mengemis secara memaksa. sambil menggoncang2 tabung. marah plak klu kita x hulur 20 30 sen... dah tu klu bg duit besar, boleh plak dy bg balance. pelik. confused. mengemis atau business mengemis?? adoi... aku berjaya mengelak dr pengemis tu. musykil.

lepas pengemis tu beredar, aku pun duduk2 la kt situ.. menunggu bas. rupanya aku dah terlepas 2 bas. padan muka. hahaha.. tapi xpe. teruskan menunggu. sambil2 duduk, ada pulak warga african, perempuan, baru je turun dari bas. perempuan tu seolah2 mcm nak tny ssuatu kat aku. dy mungkin berat mulut nak mulakan bicara. aku diam je. tengok gelagat dy. akhirnya dy terjmpa la sorg perempuan india, konduktor bas. rupanya tu kawan dia. hebat. perempuan india tu hebat. walaupun konduktor bas, she is able to speak english fluently. aku pun x nak kalah jugak. haha. so, african tadi pun dah tau arah mana dy nak pegi. aku dengar dy nak pegi ke AM BANK. tapi indian tu tersilap dengar. dy sebut2 ampang. AM BANK = AMPANG. lebih kurang jugak bunyi dy. african tu pun bertegas cakap "No, I mean A M Bank." AM Bank stands for Arab Malaysian Bank. jadi begitulah situasinya....

x berapa minit kemudian, akhirnya aku pun dapat la naik bas ke medan gopeng. lega rasa dlm hati. 2 jam menunggu. dapat jugak teruskan pengembaraan aku. haha.. camtu la pengalaman aku. sebenarnya, aku dah berapa kali transit kt medan kidd. mmg mcm2 berlaku, byk je crita yg pelik berlaku. nanti je la aku story lg.

2 wisdom that related with this situation.
"experience is the best teacher"
"don't judge the book by its cover"