Pages

Ads 468x60px

Thursday, November 4, 2010

Exam Mode.


sebenarnya exam dah start since 25 October aritu.. and will be ended on 12 November...
this is my second semester to be here in UiTM Perak.
along the journey here, there is a lot of challenge, tears, and happiness faced by myself.
that is what we call as a nature of life as a human.

so, sepanjang laluan ni, of coz la mmg byk masalah yg dihadapi.
semua org ada masalah dan semua org perlu bersemuka dgn masalah.
i think, semua masalah yg dah aku lalui utk sem ni dah pon aku semuka.
mungkin kadang2 tu bila bersemuka dgn masalah, masalah makin menjadi2.
x dapat diselesaikan, jalan mudahnya hanya berdiam.
sometimes silent is golden. but sometimes we should be more talkative in order to generate the idea.

utk final test kali ni, overall mmg la aku x ready n x bg tumpuan lgsung.
study pun x lah seberapa.
kdg2 rasa action lebih mentang2 carry mark tinggi.
mcm tu la kita. kalau cantik tunjuk, kalau buruk sorok.. haha.. hakikat la manusia mcm tu.
semua org macam tu.
nobody is perfect even some said that practice make perfect.
nonsense.

ermm...
hidup kt uitm ni, byk benda yg kena faham
nak kena faham makanan, budaya setempat, cara bergaul, cara berjalan, bercakap n paling susah, nak faham dgn orang.
lain orang lain perangainya. memang betul
tapi kadang2 tu, ada sstgh yg nak difahami, ttapi hakikatnya diri sendiri tak mahu memahami orang lain..
so tu dh jadik imbalance la kan..
masing2 la kena check n balance.
aku salah kau tegur, kau salah aku tegur.
itulah sebenarnya entiti orang Melayu yg nilai tatasusilanya tinggi.

jadi, walau apa pun terjadi,
kenalah kuat, tabahkan hati, ingat Yang Maha Esa.
tu pesan ibu yg aku semat sampai mati.
biarlah apa orang nak kata, asalkan kita tak terpedaya.
sayang mama! <3

UiTM dihatiku~