Wednesday, August 11, 2010

ramadhan menjelma lagi...



sedar x sedar, pejam celik pejam celik, pejam x celik celik, dah datang balik bulan ramadhan... hmm... rasa macam baru bulan lepas je puasa... cepat betol masa berlalu... lagi cepat lagi bagus... lagi cepatlah nak graduate.. hehe.. ape2 pon, puasa kali ni harap2 dapat buat ngn terbaik lah... insyaallah...

teringat pulak masa dok puasa kat ums kal, labuan dulu.... seronok sangat... ramai kawan2 dari pelbagai etnik pun turut serta puasa... diorang la yang paling bersemangat... masa turun pegi bazar ramadhan lagi la dahsyat.. shopink sakan... kat tangan tu, kiri kanan penuh plastik... ish3... tu la pengalaman masa puasa kat sana dulu... miss that moment damn much! dah la masa utk berbuka kat sana awal... rasa bangga je bila bukak awal lebih dari orang2 kat semenanjung... hahaha.. padahal sama je waktunyer.. huhu...

so, kepada member2 yg ada kat labuan sana, ngn member2 yg ada kt uitm perak nih, hope kali ni puasa buatlah yg terbaik... bak kata org yg berceramah, bulan ini penuh dgn barakah.. buatlah ibadah sbnyk mungkin... mana la nak tau, satu ari nanti, dah x dapat nak bertemu semula dgn bulan mulia nih... akhir kata, sedutan hadis nabi "man khoma ramadhan, imanan wahtisaban khufirolahu ma takhaddamaminzambih"

SELAMAT BERPUASA
kpd seluruh umat islam
puasa jangan x puasa... hehehe