Thursday, July 22, 2010

BILA KITA SAYANG ORANG TU..


aku terbaca ssuatu yg terkena btg idong... nak share cket.. heee~ (^^)

Bila kita sayang orang tu,kita tunggu dia lama pun x pe..Tapi bila dia tunggu kita..?Dia marah-marah..Hati kata,”Ala..Adatlah ada yang menunggu dan ditunggu..”

Bila kita sayang orang tu,kita tak tidur pun tak pe..layan dia yang tengah bosan,tapi bila kita bosan,ada dia layan kita..?Hati kata,”Tak pe..Dia busy kot..”

Bila kita sayang orang tu,kita gaduh dengan dia,kita diam je tapi dia heboh satu dunia..Hati kata,”Tak pe..Dia tension tu..”

Bila kita sayang orang tu,kita call nak cakap dengan dia tapi dia bagi phone kat orang lain..Hati kata,”Tak pe..Layan je..Kawan dia,kawan kita juga..”

Bila kita sayang orang tu,kita bercerita dengan dia..Cerita dengan tunggul lagi baik..Tapi bila dia bercerita dengan kita,kita dengar sepatah-sepatah..Hati kata,”Tak pe..Sayang katakan..”
Bila kita sayang orang tu,kita dan dia lapar,tapi kita bagi semua roti kita kat dia..Hati kata,”Ala..Jagalah hati dia..Kesian dia..”

Bila kita sayang orang tu,kita sanggup bagi dia rest bila dia letih tapi bila kita letih, dia suruh juga kita layan dia bila dia bosan..Adil ke..?Hati kata,”Ala..Bukan selalu pun..”

Bila kita sayang orang tu,kita jadi macam orang gila dengar dia sakit tapi bila kita sakit,dia siap keluar dengan kawan-kawan dia meraikan hari kesakitan kita..Hati kata,”Ala..Tak pe..Tak kan dia nak berkepit dengan kita 24 jam..”

Bila kita sayang orang tu,kita tak pernah pentingkan diri sendiri tapi dia hipokrit tahap gaban..Hati kata,”Tak pe..Dia memang macam tu..Kenalah terima..”

Bila kita sayang orang tu,kita sayang nak tinggalkan dia selama-lamanya tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut walaupun kita sakit,dia kata kat kita sakit biasa je..Jangan nak merungut..Hati kata,”Macam manalah dia bila kita tak de..Mesti dia happy..”

Bila kita sayang orang tu,kita tak sanggup tengok dia menderita tapi dia tak pernah hargai diri kita..Hati kata,”Tahu tak betapa kita sayangkan dia..”

Bila kita sayang orang tu,kita sanggup tinggalkan dia selama-lamanya
untuk dia bahagia..Tapi adakah dia tahu pengorbanan kita..?Hati kata,”Tak pe..Janji dia bahagia..”